Sis Kuat BERPELUH? 9 Tip Fesyen Ni Khas Untuk Sis!



Orang kata berpeluh ni bagus sebab badan sihat. Tapi kalau dah tahap banjir ni memang teruk la & boleh buat sis rasa down. Nak berfesyen pun rasa susah sebab asyik berpeluh ja. Tapi sis boleh cuba tip ni untuk bantu sis jadi lagi confident bila nak dress up.

1. Pakaian Yang Longgar

Elak pakai baju yang ketat, lagi longgar lagi bagus untuk sis. Sebab sis akan rasa lagi selesa bila fabrik kain tu tak lekat pada badan sis. Contohnya, flowy maxi dress memang sesuai sangat untuk sis sebab rasa sejuk ja daripada pakai seluar or top yang ketat.

2. Elak Padded Bra
Bahagian dada akan cepat berpeluh bila sis pakai bra yang ada pad 3 inci, lepas tu gabung pulak dengan cuaca panas memang banjir la kawasan tu sis.

3. Fabrik Yang Tak Terlalu Nipis
Kalau sis pakai material kain yang jenis nipis pun tak bagus jugak, maybe sis ingat boleh kurang peluh tapi akan jadi lagi worst. Sebab bila peluh nanti akan nampak badan sis so tak bagus. Better cari kain yang ada struktur macam sulaman atau jahitan supaya tak melekat dekat badan sis.

4. Pakai Fabrik Natural
Kain natural ni contohnya macam fabrik kapas yang dibuat dari bahan semulajadi. Sebab mudah nak serap peluh sis & cepat kering. Jadi, kalau sis pilih fabrik jenis kapas ni sis takda la berpeluh lama sangat macam pakai fabrik lain yang tebal2 tu. 

5. Elak Manik & Metal
Bila sis pakai baju yang ada banyak manik or metal ni akan buat baju sis berat ke bawah & kena pada kulit sis. Lagi cepat la jadi haba & sis pun akan cepat berpeluh.  So, sis kena cari baju yang ada paten untuk nampak OOTD sis tu unik.

6. Saiz Beg
Beg yang besar sangat macam backpack akan tersekat dekat belakang badan sis & bantu untuk sis berpeluh dengan lebih banyak. Jadi, sis pilihla beg yang saiz kecil supaya senang sis nak bergerak sebab lebih ringan.

7. Lindung Kulit Dari Cahaya Matahari
Kulit sis kalau terkena direct sunlight memang bahaya sangat sebab suhu badan sis akan naik & buat sis berpeluh. Lebih baik pakai baju yang berlengan.

8. Pilih Warna Cerah
Color2 yang gelap memang la best sebab boleh nampak slim, tapi yang tak bagusnya warna macam ni boleh serap cahaya & sis akan rasa lagi panas. Warna yang cerah ni akan pantulkan cahaya so badan sis akan rasa lebih sejuk.

9. Kurangkan Aksesori 
Bukan semua aksesori sis tak boleh pakai, contohnya subang still okay sebab tak terkena kulit. Yang kena elak macam rantai, gelang & cincin sebab bila banyak sangat sis akan rasa tak selesa & cepat rasa panas especially waktu panas.



Comments